Contact

Het contactformulier kunt u invullen voor informatie, de medicatielijst, of om lid te worden. Wij zullen zo spoedig mogelijk reageren.

Neem contact met ons op

Postadres:   Belangenvereniging LOA/LHON
                          Baardgras 5
                          3902RN Veenendaal

Telefoonnummer: (06) 33 42 89 33
ANBI numer: RSIN 858570191
VSOP: wij zijn lid van de VSOP

Onze vereniging is geregistreerd als ANBI

Belangenvereniging LOA/LHON is bij de Belastingdienst geregistreerd als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI). Doet u een schenking aan onze vereniging, dan zijn er speciale (gunstige) fiscale regels van toepassing. We hebben de belangrijkste voor u op een rijtje gezet.
  • Een ANBI hoeft geen successierecht of schenkingsrecht te betalen over erfenissen en schenkingen die de ANBI ontvangt in het kader van het algemeen belang.
  • Uitkeringen die een ANBI doet in het algemene belang zijn vrijgesteld voor het recht van schenking.
  • Als een instelling door de Belastingdienst is aangewezen als een ANBI, kan een donateur giften van de inkomsten- of vennootschapsbelasting aftrekken, uiteraard binnen de daarvoor geldende regels.
Het bedrag dat u schenkt komt dus volledig ten goede aan de belangenvereniging LOA/LHON!
ANBI

Onze vereniging is lid van de VSOP - patiëntenkoepel voor zeldzame en genetische aandoeningen

De Belangenvereniging LOA/LHON is lid van de 'VSOP patiëntenkoepel voor zeldzame en genetische aandoeningen'. De VSOP is een samenwerkingsverband van 75 patiëntenorganisaties, veelal voor aandoeningen met een erfelijke of aangeboren component. De VSOP richt zich in algemene zin op het genetisch en biomedisch onderzoek en beleid, en in het bijzonder op de specifieke problematiek van de zeldzame aandoeningen.
ANBI